29 September 2014

Min hårresa då.. Skrev ju sist om att jag hade blekt håret eftersom jag ville bli blond igen och sådär. Bland annat därför. Och nu.. Ja. Känns som jag borde ha låtit bli håret. För det gick inte så jättebra, alls.
 
Vi börjar från början då.
 
Så här såg mitt hår ut innan jag började bleka det igen för strax över en vecka sen:
 
 
Utan blixt och med blixt. Låtsas som ni inte ser högen med skräp till höger om mig.
Hade ju blivit lite långt faktiskt! Halvvägs över ryggen i alla fall, färgen var lite sådär kanske. Fin på ett sätt, men jag var less.
Så jag blekte håret.
 
 
Tadaa! Blond blev det. Typ. Med gul/orange/vitt i hårbotten, som det brukar bli.
 Färgen mitt i håret var riktigt envist och ville inte riktigt släppa lika bra som i resten av håret.
 
Såg tufft ut i en fiskbensfläta dock!
 
Sen tänkte jag.. "Ja, håret blev ju inte SÅ skadat av blekningen nu, så det BORDE ju räcka med att vänta en vecka så kan jag bleka igen?" ... Misstag nummer ett.
 
Nu har jag inga bilder på detta steg, eftersom allt gick fel. Det kändes först som om håret inte släppte mer färg, så jag fick den briljanta idén om att tvätta håret med silvershampoo efter jag sköljt ur blekmedlet ut håret. Misstag nummer två.
 
Nu vet jag inte riktigt om det var blekningen eller silvershampoot som var boven, men kort och gott så förstörde jag mitt hår. När jag handdukstorkat håret efteråt så kändes håret jättekonstigt. Kände på håret och drog jag lite i det så fick jag en boll av hår i handen. Oj då.  Det var mest på framsidan av håret, runt ansiktet, som blev mest skadat. Så jag hade på en stor klick av hårinpackning i hela håret, satte på plast och en halsduk över huvudet och lät det vara i ett par timmar. När timmarna gått och jag sköljt ur håret så märkte jag att det fortfaraande var skadat, så jag bestämde mig för att klippa av det värsta. Blev väl över en decimeter som försvann, om inte mer. Från att ha varit ner över bröstet till att vara en bit nedanför axlarna fick det bli.
 
SEN tänkte jag att.. ja, har redan förstört håret. Så jag hade i en extremfärg som var min ursprungliga plan, anledningen till varför jag blekte håret.  Det blev sådär.
 
 
Detta är just efter jag handdukstorkat håret, hade i extremtoningen i håret i typ 2 timmar (det är vårdande så det är faktiskt bra för håret). Största problemet var att burken jag hade inte räckte över hela håret. Hur jag hade gjort om inte håret blivit skadat och jag inte behövt klippa håret har jag ingen aning om, men det behöver jag inte heller tänka på nu. Så.. Det blev väldigt fläckigt.  Men ganska tufft ändå.
 
 
 
Så.. ja. Nu har jag alltså rosa hår. Detta var min plan från början, men det blev ju inte riktigt som tänkt. Saknar mitt långa hår, men hår växer ju. Är dock sugen på att kapa håret ännu mer eftersom jag fortfarande har en del skadat hår, men det kan jag ju göra senare också.

Färgen ska hålla i ungefär 6 veckor, sen får jag se hur jag gör med håret efter det. Vill ju fortfarande bli riktigt blond igen, men är rädd att håret ska bli skadat igen. Får väl fundera lite under tiden jag har rosa hår.
 
Lika bra att passa på när jag ändå pluggar fram till sommaren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0