21 September 2014

Igår gjorde jag något dumt..
 
 
Ni trodde kanske att jag skämtade då jag pratade om att jag skulle bleka sönder håret igen och bli blond? Det trodde jag med faktiskt.. Men nä. Är trött på mitt tråkiga hår som ändå inte vill behålla färg så bra i längderna. Då kan jag ju lika gärna göra så hela håret blir en färglös massa som likt ett svart hål absorberar alla färger. Eller tvärtom.
 
Nåja, jag har en plan i alla fall och det kommer ta en stund innan det blir bra, får jag hoppas i alla fall. Fattar dock inte varför jag jämt glömmer bort hur jobbigt det är att göra håret ljusare, särskilt om man har rött hår från början. Jag borde veta att det inte räcker med att bleka håret en gång, även om mitt hår blev ordentligt mycket ljusare efter första gången. Har dock en hel del gult och orange färg kvar i håret som jag måste bleka ytterligare en gång innan jag kan ha i silvershampoo.
 
Ungefär så här är färgen nu:

 
Kommer bättre bilder när håret inte ser jättehemskt ut (det gör mitt hår alltid då det är nyfärgat, nu när jag blekt det är det extra hemskt, ser typ ut som hö då det är utsläppt).
 
Vår Dahlia har blivit så himla snygg nu när jag flyttade den inomhus. Då den var ute hade den bara ett par blommor som blommade på en och samma gång, nu ser den ut så här:
 
 
Så många blommor! Har redan börjat planera lite hur balkongen ska se ut nästa sommar också. Har lite idéer om jättemycket grönt och blommor, kanske solrosor också. Klätterväxter som ska få klättra på nätet vi har på balkongen. Kommer bli så mysigt hoppas jag.
 
TIll sist blir det en bild på en hemmagjord räkmacka. Det är så gott
.
 
 
Ser typ ut som om någon bara hällt lite ingredienser på en tallrik. Nåja.
 
 

Kommentarer
Postat av: elina

Jag blev hungrig!!!!!!!!

2014-09-21 @ 18:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0