11 September 2014

Tänkte passa på att skriva lite i bloggen nu när jag egentligen är färdig med veckans skolarbeten. Har dock lektion om en timme ungefär så får skriva lite snabbt så jag hinner med att äta lunch och gå ut med Samus och sådär.
 
Hur går det med skolan än så länge då? Jo. Tror jag känner mig hemma, kändes faktiskt skönt att komma in i pluggandet igen. Igår fick jag nån pluggknäpp och var helt fast i skolböckerna och tog fram gamla böcker från etnologin då jag skulle besvara skoluppgifter. Så ja, än så länge går det bra.
 
 
Annars då? Jo, i tisdags var vi hos veterinären med Samus. Blev en efterkoll eftersom vi gett henne dietmat i 8 veckor nu för att se efter om hon har foderallergi och om det är anledningen till att hon har så dåliga tassar hela tiden.
 
Tassarna HAR ju blivit bättre nu, så troligtvis är det något i maten som gör att det kliar i tassarna. Nu ska vi ge hennes gamla vanliga mat i 2 veckor och se efter om tassarna blir dåliga igen. Hon har något på tassarna också som veterinären trodde kunde vara så kallat furunkulos, men var inte helt säker, vi skulle ändå behandla det som om det vore det och fick därför en miljard olika mediciner som hon ska ta varje dag, både tabletter, nån vätska som ska sväljas och så en salva. Nytt schampoo till framtassarna också.
 
Är lite jobbigt med en sjuk hund, men förhoppningsvis så blir hon bättre och då är det värt med allt bök. Hon är ju vår lilla pruttgris.
 
 
Ledsnaste tjejen i badkaret.
 
 
Konstigaste sovställningarna..
 
 
Mysigaste i världen.
 
 
Och helt underbar. Det är vår lilla Samus.
 
Har plockar chilis! Jängt upp de på tork har jag också gjort. Helt plötsligt blev en grön chili röd EFTER att den plockats. Konstigt.
 
 
Vardagsrummet känns så mysigt nu med de nya ljusen som jag satte upp här förra veckan.
 
 
Blir nog jättemysigt då det blir ännu mörkare och kallare.
 
Vad är det med alla flugor som invaderar lägenheten, eller är det bara hos oss? Har en miljard bananflugor igen och stora flugor som landar på en och går på armar och ben och kittlar en. Den här däpte vi till Speedy Gonzales eftersom den var så snabb så inte ens Samus kunde fånga och äta upp den.
 
 
 
Nu ska jag strax ut med Samus och sen blir det mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0