30 Oktober 2014

Har preis lämnat in sista uppgiften till höstens första kurs, så nu är jag förhoppningsvis klar med den kursen och slipper göra om något. Har ju haft lite problem med motivationen nu här, på grund av lite olika orsaker. Men tycker jag ändå klarat mig relativt bra. Har skickat in allting i tid och sådär i alla fall.
 
Har hållit på med lite annat nu under hösten.. nämligen lärt Samus nya trick!

Snurra runt (då hon går i en ring, inte att hon rullar runt på golvet) är hon riktigt bra på nu. För några veckor sedan bestämde jag mig för att lära henne "spela död", eller "pang" som jag kallar det. Från första träningstillfället till att hon blev relativt bra på att göra den tog en vecka, men lite träning ett par gånger om dagen, kanske 10 minuter per gång. Hon är fortfarande inte bäst på det, tar ibland en stund innan hon fattar vad hon ska göra. Men här är en video jag tog för någon vecka sedan efter att hon lärt sig de grundläggande delarna i alla fall:
 
 
Hon är lite långsam och sådär, men jag tycker hon verkar lite dramatisk bara, så det är lugnt. Ska försöka lära henne mer tricks i framtiden nu, men ska låta "pang" smälta in lite så hon inte blir förvirrad om man tar för mycket nytt på en och samma gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0