26 Oktober 2014

Var ett tag sen jag skrev sist av olika anledningar, men nu är jag tillbaka.
 
Köpte en pumpa i torsdags och jag tänkte ju visa vad vi gjorde av den, men vår kamera är konstig så några av bilderna jag tagit verkar inte funka att ladda upp av någon konstig anledning. Men tänkte visa det jag kunde ladda upp i alla fall:

 
Pumpan! Typ 5kg stor var den.
 
 
Så här såg det ut då jag delat upp pumpan. Kärnor och "inälvor" längst till höger, pumpaköttet i mitten och själva pumpan till vänster.
 
Först gjorde jag soppa!

 
Resultatet blev.. ja.. sådär. Ingenting jag kommer göra om i alla fall. Möjligt att det var för mycket ingefära i eller något.
 
Sen gjorde jag paj! som.. jag inte har bild på på grund av kameran. Får försöka ta bild när innan pajen tar slut. Pajen blev jättegod i alla fall, riktigt lyckad.

Efter det gjrode jag rostade pumpakärnor! De blev också jättegoda. Men såklart har jag inga bilder på dem heller..
 
Nåja. Ganska dåligt inlägg, men jag finns kvar fortfarande, så ni vet! Kommer fler inlägg lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0