30 Maj 2014

Snart är det juni, första riktiga sommarmånaden! Längtar verkligen. Hoppas den blir riktigt somrig, eller åtminstone mer varm än det varit nu på senaste tiden. Runt 10 grader har det varit och nu regnade det då vi var ute med Samus på morgonen..
 
Fredrik är hemma nu också. Var ju röd dag igår och i måndags jobbade han över för att han skulle få ha ledigt nu idag också, så en lång och mysig ledig helg kommer vi ha. Igår gjorde han en riktigt god sen lunch åt oss; spansk omelett!
 
 
Vi åt den ute på balkongen också. Var tillräckligt varmt tillsammans med solen som stekte mot balkongen. Utan den hade det nog varit för kyligt.
 
Igår köpte jag nya skor också.. Sånadärna ballerinaskor som man ser på typ alla kvinnofötter nu när det inte längre än snö på marken. Fanns typ bara såna eller sandaler att köpa på skoaffären ändå, förutom några jättefula sneakers..
 
Tänkte att ballerinaskorna säkert är jättesköna för att alla har på sig såna. Men.. Efter första promenaden med dem så fick jag skavsår. Är ju möjligt att jag måste gå in dem eftersom de är så nya. Det hoppas jag verkligen. Tror inte att de är för små, för hade jag tagit en storlek större så hade de ramlat av då jag gick. Hade velat ha mer promenadaktiga skor egentligen, men det fanns knappt och de som fanns fanns inte min storlek.
 
Kan vi förresten prata om det här med att mina fötter tydligen krympt? För ett par år sedan så hade jag 38/39 i skostorlek. Nu har jag 36. Jag hoppas verkligen att de gjort om skostorleken så att mina fötter inte krympt på riktigt. Eller så kanske de blir mindre och mindre och till slut så får jag handla på barnavdelningen igen. Yes!
 
Så här ser Samus ut då hon vill ha godis förresten:
 
 
Och såhär ser hon ut i mungipan:
 
 
 
Och såhär glad ser hon ut ibland (gladaste hunden i världen!)
 
 
Och nej, hon ligger inte PÅ Fredriks huvud, utan just bredvid den.
 
 
Sötplutten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0