28 Juni 2014

Blir ett inlägg fullt av bilder idag! För nu har vi varit på utflykt och jag har dokumenterat det till och med.
 
Vid 13 idag började vi röra oss mot ett ställe som heter Bjuröklubb! Där finns det nämligen en fyr som vi skulle åka och se på.
 
Samus och jag var redo för roadtrippen!
 
 
Mot Bjuröklubb!
 
 
Vet inte riktigt när vi kom fram, men kanske en timme senare eller något sånt?
Är tydligen ett naturreservat också, det visste vi inte från början.
 
 
Det fanns ganska mycket stenar där:
 
 
Och ett café!
 
 
Från caféet kunde man faktiskt se fyren, lite i alla fall, men även om vi såg den så visste vi inte alls vad som väntade oss..
 
 
Det var en liten väg upp till toppen, tur de hade en väg dit på plankor osv, annars hade det varit jobbigt att klättra på sten.
 
 
Började se fina vyer till slut:
 
 
Och sen.. Vafan, är det där verkligen fyren?
 
 
"Jaha", tänkte vi. Jag väntade mig en klassisk fyr, som är hög och vit och sådär. Men sen kom vi fram till detta. En liten pruttfyr. Blev nog lite besviken faktiskt.
 
Men VYN! Jisses vad fin den var.
 
 
 
Det var riktigt fint.Stod och såg över vattnet hur länge som helst kändes det som.
 
 
 
Samus njöt också av det fina tror jag.
 
 
Och okej då, fyren var väl fin, även om det inte var en klassisk fyr.
 
 
Efter lite fika och sådär så åkte vi hem igen.
Fanns lite båtar nära fyren:

 
Vägen till bilen:
 
 
På vägen till bilen såg vi en stig som visade att det fanns fornlämningar i närheten, så vi gick och kikade vad det handlade om.
 
Och det var... mest stenar faktiskt. Kändes inte som nån jättebelönande kunskapskälla.
 
 
 
 
Vi gick lite vilse bland dessa fornlämningar, men hittade till slut till bilen.
 
Sen åkte vi hemåt.
 
Ganska trevlig liten tripp ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0