19 Juni 2014

Så, har det hänt något kul på senaste?

Njae.. men igår vurpade jag med cykeln! Jag cyklade hemåt och skulle upp på en trottoar så att jag skulle kunna svänga in på en cykelväg, men trottoaren var lite för hög och jag kom väl med lite för låg fart, samtidigt som jag kom i fel vinkel, så när jag egentligen skulle upp på trottoaren så stannade cykeln mot den och jag flög av. Landade på båda knäna och på en armbåge, tror jag kan ha slagit mig lite på kinden också. Gjorde inte ont just då det hände för jag var väl hög på adrenalin (kroppen är ganska tuff när man gör sig illa!), började kännas ordentligt ett tag efter Fredrik kommit hem, ungefär 20 minuter efter det hänt och då adrenalinet lämnat kroppen och jag riktigt förstått vad som hänt. Skrapsåren jag fick började brännas och sådär.
 
Idag har jag blåmärke på ena knäet, skrapsår på båda (inte så stora som tur är) och ont i alla delar som jag tog emot mig på. Sen har jag dessutom ont i axeln jag landade på, känns som en ordentlig träningsvärk ungefär. Det gör ONT när jag böjer på knäna, att ha byxor på mig som skaver mot knäna gör också ont.
 
Det som känns mest jobbigt är att jag inte kan träna något nu känns det som, i alla fall inte som jag gjort nu varje dag i snart 4 månader, man använder knäna mycket har jag märkt! Innan igår så hade jag bara missat EN dag av de nästan 4 månaderna, igår hade jag för ont i knäna för att klara av de vanliga träningarna. Blir nog så idag och säkert några dagar till. IRRITERANDE. Jag är rädd att jag kommer tappa viljan att träna då jag väl börjar igen om jag tar en för lång paus, så jag borde väl försöka träna åtminstone den armen jag inte har ont i.. Men jag borde väl ta det helt lugnt tills kroppen mår bra igen så jag inte skadar mig ännu mer..
 
Vår Dahlia vi köpte för ett tag sen har blivit riktigt fin! Tog en bild på den för kanske en vecka sen då den var som snyggast:
 
Nu har den vissnat lite på grund av kylan (typ 6 grader på morgonen, verkar inte vara sommar längre). Den har en massa knoppar som nog kommer blomma i framtiden, hoppas det blir flera på samma gång.
 
Och Samus har varit söt som vanligt.
 
 
Väntar på att få morot.
 
 
Leker med en av sina nya tennisbollar. Hon har faktiskt lärt sig vad "boll" betyder. Säger jag "hämta bollen" så hämtar hon den.
 
 
Och till slut, såhär sover en nyligt bliven 2-åring:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0