5 Juli 2014

Det känns verkligen att det är sommar nu. I och för sig går vädret lite upp och ner, men när det är bra väder så är det verkligen BRA väder.
 
Här om dagen var vi på promenad med Samus. Har hittat en rätt fin plats med gröna fotbollsplan där Samus kan få springa lös, så länge det inte är en massa folk i närheten. Blir så himla nojig över att hon ska springa till folk och att de är hundrädda och så blir det bara jobbigt. Men än så länge har det gått bra. Typ såhär kan det se ut!

 
Sen blir man ju lite trött ibland, så det kan se ut såhär en stund efter videoklippet:
 
 
Men det var en riktigt trevlig promenad över huvud taget. Nu när Fredrik är ledig så kan vi ju gå mycket längre promenader under dagarna, vilket är himla skönt. Den här dagen bestämde vi oss för att gå en väg vi aldrig gått förut och så hittade vi ut till typ landet.
 
 
Är ändå bara en halvtimmes promenad bort från oss det här.
 
Sen har vi varit i stugan! Var där från torsdag till fredag. Blir ju lite svårt att vara borta längre på grund av katterna som vi har hemma. Men stunder i stugan är ändå guld värda. Var himla fint väder på torsdagen, solen sken och vi grillade, var en hel del folk där.
 
Stod vid havet och filmade lite:
 
 
Tänk om man kunde få uppleva sådant här varje dag. Man skulle nog bli världens mest lugna människa tror jag. Ett stenkast från stugan är detta. Synd att vattnet är så kallt jämt, kan nog räkna på en hand hur många gånger jag vågat mig ut i vattnet för att doppa mig själv i det, och då har jag ändå bott här ett bra tag.
 
På fredagen var det lite sämre väder. Men det var ändå trevligt då det regnade och man satt inomhus och regnet smattrade mot taket.
 
Det regnade en hel del:
 
 
Längtar tills vi ska till stugan igen. Är det bra väder så SKA jag doppa mig, hur kallt vattnet än må vara... Kanske.. :(
 
Har en del bilder från stugan, men av någon anledning så vill min dator inte vända de åt rätt håll, så jag skippar att lägga upp dem nu.
 
Köpte förresten lite nya smycken på second hand här igår då vi var och handlade. Bland annat denna (kan inte vända på den heller, men det spelar ju ingen roll):
 
 
Hur mysig är inte den? 15 kronor dessutom! Var utan kedjan dock, men jag har hur många kedjor som helst hemma så det gör inget. Den är ordentligt tung också, så jag undrar lite om det inte är något billigt krimskrams bara. Får försöka undersöka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0