31 Juli 2014

Hur underbar har inte sommaren varit egentligen? Det har ju varit varmt, underbart väder och för det mesta bara bra.
 
Har badat mer nu i sommar än vad jag gjort sammanlagt de senaste 10 åren eller vad det nu kan vara. Blev 3-4 gånger under en dag och jag kan inte ens börja beskriva hur skönt det var. Var ungefär 22 grader i vattnet ( I HAVET!!) och över 30 grader i luften då jag gjorde det, så ni förstår kanske. Badade faktiskt även då det var 18 grader i vattnet, men mest för att det även då var över 30 grader i luften. Lite kallt i början men sen var det minst lika skönt som då det var 22 grader varmt.
 
 
 
Men liksom, över 30 grader, i norrland? Hur knäppt är inte det? Jag tänker inte gnälla, för jag har njutit av varje sekund av värmen. Förstår väl folk som gör det.. gnäller alltså, för det har varit halvjobbigt ibland. Men då tänker jag på då det är -30 grader kallt och blir glad över värmen igen. Det är ju inte långt kvar nu innan det blir kallt igen så man ska ju ta vara på värmen så länge den är här. Ska tydligen bli närmare 30 grader nu snart igen och jag känner bara glädje över det. Kanske jag egentligen är gjord för varmare väder?
 
Blev inte jättemånga matväxter i år. Köpte ju en tomatplanta i början av sommaren vars tomater äntligen börjat få färg:
 
 
Förutom den har vi kryddväxter och två chiliplantor som överlevde från förra året. Blev inget av paprikorna som vi planterade. Blev nog så för att vi gjorde det så sent och säkert också för att jag inte orkat flytta de till större krukor. Kändes som mycket jobb då man ändå inte kommer få frukter från dem i år.
 
Något annat som kommer med värmen, förresten:
 
 
Vi har åter igen en bananflugeinvasion i köket, precis som förra sommaren. Köpte någon fälla då vi storhandlade igår, men den verkar inte hjälpa jättemycket än i alla fall. Får försöka med lite andra metoder, som att dammsuga bort dem och sådär. De kommer ju försvinna av sig själva förr eller senare, så det är inget man behöver oroa sig för allt för mycket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0