16 Juli 2014

Jaja. Typ en miljon dagar mellan inläggen, men den senaste tiden har varit lite hektisk. Dessutom är jag sjuk nu så jag har inte orkat ta tag i bloggen.

Har hänt en del sen sist så jag tar höjdpunkterna från tiden sen sist.
 
VI VAR I STUGAN IGEN.
 
Var på släktmiddag i stugan. Var varmt, skönt och jättetrevligt. Jag BADADE!!!! Doppade mig nästan helt, till hakan åtminstone. Var hur skönt som helst, var ju jättevarmt i luften och i vattnet. Hoppas det är lika varmt ni när vi ska till stugan igen imorgon.
 
 
 
KÖPTE GLUTENFRITT "XL BRÖD".
 
Ja.. Så här stora är de så kallade "XL"-bröden som är glutenfria.
 
 
 
Och om man jämför med vanliga glutenfria bröd..
 
 
 Lite skillnad är det nog. Men jag skulle knappast kalla de för "XL", snarare "närmare normalstora bröd än något annat som är glutenfritt".
 
HAR ÄTIT GOD MAT.
 
 
Har dessutom hittat en perfekt sommarfrukost/lunch när man knappt orkar laga till något mer ordentligt eller kanske inte känner sig jättehungrig på grund av värmen: KVARG.
 
Jag brukar blanda med frukt, typ mango eller äpple. Blir jättegott.
 

Ser väl jättekladdigt ut. Men det är gott.
 
Mat är gott.
 
VARIT PÅ TRÄSTOCKFESTIVALEN.
 
 
 
Eller "Trästocks" som folk kallar det här. Det är en gratisfestival som anordnas här i stan varje år. Brukar ofta vara ganska dåliga band så man knappt orkar cykla 10 minuter till området där de brukar vara. Men i år var det 3 band jag ville se. 2 av dem har medlemmar som jag känner/har umgåtts med, då måste man ju se dem!
 
Det var Anjangt.
 
 
Graveyard.
 
 
(sista bilden är typ en av de bättre bandbilderna jag någonsin tagit)
 
Och sista bandet var The Derelict Dead.
 
Trästocks var nog anledningen till att min kropp sa ifrån och blev sjuk. Alla banden spelade jättesent på natten (0:15 på torsdagen, 0:45 på fredagen och 1:30 på lördagen). Sov väl kanske 5 timmar per natt under dessa nätter. Men kul var det!
 
SAMUS VAR SÖT (som vanligt)
 
 
Har dessutom varit hos veterinären med henne och har nu påbörjat en diet med specialfoder för att se om det hjälper. Har dessutom använt kortisonspray med goda resultat. Så får hoppas på att hennes tassar blir bättre den här gången.
 
Där har ni lite delar ur min sommar än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0